Openen
Afb. G. Biesot
Euromodell Bremen, 14-16 november '03.

Van 14 - 16 november 2003 was er weer de beurs Euromodell te Bremen. Daar zijn we met totaal 8 leden van de Spoor II Club naar toe geweest om met een presentatie een bijdrage te leveren aan het grote geheel.

Het vele voorbereidende werk van G. Biesot had een perfecte uitwerking tijdens het opbouwen van de baan donderdags voor de beurs van start zou gaan. Er is een baan opgebouwd die uit drie grote delen bestond. De dubbelsporig uitgevoerde buitenbaan van J. Biesot, G. Biesot en G. de Kinkelder, de pendelbaan van M. Hendriks en de Pendelbaan met keerlussen van
M. Meeuwes. Op de kopse kant van de baan hadden we nog een paar tafels staan waar zelfgebouwde treinen werden tentoongesteld. Aan de tafel zouden
M. Hendriks en ik (L. Boerman) onze tijd goed besteden door daar te bouwen aan nieuwe wagons.

J. Gerrits en ik hadden voor wat betreft de baan niet echt een bijdrage en werden wat later op de ochtend in Bremen verwacht.

Rond een uur of zes waren we al een heel eind met de opbouw en korte tijd later gingen we richting restaurant om te genieten van een goed glas bier en een voortreffelijke maaltijd. We sliepen in een Formule 1 hotel aan de rand van de stad.

Vrijdags ging de beurs om 10 uur open. M. Meeuwes had nog wat kleine problemen met de baan en had eigenlijk nog wat elektronica nodig. M. Hendriks en ik gingen daarom naar Conrad om het nodig spul te halen. J. Gerrits zat onder het genot van één borreltje heerlijk Bieten te plakken in z'n wagons.
K. van de Berg zat heerlijk onderuit een beetje heen en weer te sjezen met de vele treinen die op de baan te vinden waren. Het was die dag niet erg druk maar we merkten wel dat die dag veel "kenners" rond liepen. M. Hendriks en ik hadden die dag flinke vorderingen gemaakt met de zelfbouw projecten. Er werd dan ook veelvuldig geïnformeerd naar onze activiteiten. Kort voor het sluiten van de beurs kwam M. Meeuwes letterlijk boven tafel met de mededeling dat alles nu zo moeten werken zoals het hoorde en weldra het werkte. Tot slot volgde die dag nog een welaangename herhaling van de avond ervoor: Een beste maaltijd, een goed glas bier ... en nog één ... en ...

Ja toen ging de wekker alweer; zaterdag. Het was beduidend drukker dan de vrijdag en het publiek was duidelijk anders. Mensen die zelf met treintjes rondrijden maar verder geen extra activiteiten hebben naast het met hun treintjes rijden. Niet van die freaky gasten die altijd het naatje van de kous moeten weten. Nee, gewoon de treintjesrijders. Het was deze dag de beurt aan G. Biesot en M. Hendriks om een bezoek aan Conrad te brengen maar nu gelukkig niet voor M. Meeuwes. Ook deze dag konden M. Hendirks en ik flink wat aan onze wagons bouwen. De treinen op de baan hielden het goed en werden (zo nodig) door K. van den Berg regelmatig van rookvloeistof voorzien. Ook vandaag werd er weer van de geneugden des levens genoten! J. Gerrits en
G. de Kinkelder konden de verleiding niet weerstaan. Ja, het is gebleken een goed smeermiddel te zijn! De tentoongestelde zelfbouw treinen trokken redelijk wat aandacht en waren meer dan eens aanleiding om te blijven staan en toch even te vragen of dat ze nou echt zelf waren gemaakt.

Aan het einde van deze dag was het voor J. Gerrits en mij al weer tijd om afscheid te nemen van de overig zes deelnemers. Nadat we onze spullen bij elkaar hadden gevonden namen we afscheid en begonnen we aan de terugrit. Onderweg zijn we gestopt om even een hap te eten bij de grote M. Ik kijk met plezier terug op een geslaagd en zeer gezellig evenement.

Openen
Foto L. Boerman
Openen
Foto L. Boerman
Openen
Foto L. Boerman
Openen
Foto M. Hendriks